Sportovní pestrost je třeba

15.08.2015 12:51

Svým klientkám neustále kladu na srdce, že je potřeba po určité době nejen měnit zajetý cvičební plán, ale celkově do něj čas od času zařadit nějaký nový sport. To proto, aby nás cvičení bavilo a tělo bylo neustále nuceno se přizpůsobovat. Toho si je vědom i svět fitness, a proto neustále vznikají novinky, které většinou rychle vystřelí, ale často i rychle vyhasnou. V současnosti existuje již tolik cvičebních programů, že i kdybyste si každý rok dali předsevzetí, že jeden den v týdnu místo zajetého aerobicu vyzkoušíte Piloxing, další rok místo tenisu začnete laškovat se squashem, stejně to všechno vystřídat nestihnete ;-)

Jóga není vůbec žádnou novinkou, naopak - má své čestné místo ve sportovních centrech již pěknou řádku let. Přiznám se, že já jsem se jí docela dlouho, až na pár pokusů, úspěšně vyhýbala. Představovala pro mě nudné utrpení. Nejsem klidný člověk, a tak sedět s nataženou nohou a jen tak si dýchat, bylo pro mě naprosté peklo. Nervy mi cukaly, myšlenky lítaly všude možně. A pak přišla k nám do studia nová lektorka jógy - Lenka. Když už jsem ta majitelka, tak v rámci takové inspekce zkouším, jak vlastně lekce mých zaměstnanců vypadají. A tady jsem zažila šok. Pozitivní šok. Už při pozdravu slunci ze mě lilo jako v sauně. Pak následovaly docela slušné pozice, které provětraly i svaly, které hluboce spaly. Jak jsem si myslela, že mám docela balanc, sílu, pružnost, dobrou koordinaci pohybu, tak po hodině jsem byla slušně vyvedena z omylu. A jako člověk, který rád soutěží a miluje výzvy, tohle bylo to pravé pro mě. Žádná flákačka. Naopak, pot a dřina, která mě motivuje. Navíc cítím, jak se mi krásně rovnají má ne zrovna ukázková záda, a celkově zlepšuje pružnost, kterou při pole dance potřebuji.

Každý týden jedna lekce do tréninkového plánu vnese to pravé osvěžení. A od září chystáme ve studiu novinku - PortDeBras (pravda, už to taky existuje pár let :D), takže si brousím drápky na další rozměr pohybu.