Babinec team, aneb jak jsem připravovala tým na Predator Run

03.05.2016 10:01

"Ty jsi běžela Predátora? Ty jsi dobrá. To já bych nikdy nezvládla..." Tak tady někde se začala rodit moje první myšlenka na utvoření ženského týmu na podobný extrémní překážkový závod. A pak přišel Predator Race s městskou "soft" verzí Predator Run konanou v Plzni. A tak bylo rozhodnuto. Hned na konci září 2015 jsem začala s oslovování mých klientek a kamarádek. Zpočátku jsem doufala v pět, šest odvážlivkyň. Když jsem pak na konci listopadu doplňovala do přihlášky týmu 18 jmen, byla jsem příjemně překvapena. Sice, jak už to tak bývá, se nám pár účastnic z různých důvodů prohodilo za náhradnice a bohužel některé ze zdravotních důvodů nakonec závod neabsolvovaly. Ale i tak to byl velký a krásný tým.

Mým cílem bylo ukázat, že i ty, které si nikdy nemyslely, že by takový závod zaběhly, když sotva doběhnou autobus, to mohou dokázat. Stačí troška šikovného, strategického tréninku. A že za ten pocit hrdosti a radosti při předávání medaile v cíli to stálo.

Před Vánocemi jsme si daly první oťukávací trénink, abychom se před těmi svátky obžérství a lenosti trošku namotivovaly. A padnul první domácí úkol. Nafotit se v prádle či v plavkách z různých úhlů pro pozdější porovnávání výsledků tréninků. Vizuální porovnání byla však jen pouze jedna část. Taky jsme si každý měsíc stouply na váhu, která nám udávala údaje nejen o hmotnosti, ale i poměrech tuků, vody a svalů. A i fyzický progres jsme sledovaly, a to prostřednictvím každoměsíčních fyzických testů, při kterých jsme se pořádně zapotily, ale na grafech pak bylo krásně znát, jak se zlešujeme.

Tréninky byly vypisovány dvakrát týdně a celkem jich bylo 33. Sice se díky práci, nemocem a jiným důvodům nikdy nestalo, že bychom se sešly všechny v jeden den či že by někdo absolvoval všechny tréninky, ale každá se snažila přijít co nejvíckrát. (I když bych si určitě do některých moc ráda rýpla, že tam byly rezervy :D) Navíc byly každou neděli rozdány domácí úkoly na následující týden, které postupně vycházely z posilování a přecházely z lehčích, kratších běhů na složitější způsoby tréninku (kopečky, fartleky, intervaly ...) a načítal se i celkový objem kilometrů.

A když nadešel den D - 30. dubna 2016, zaplavovala všechny nervozita, strach i neskutečné odhodlání. Protože jsme byly hodně velká grupa, rozpadly jsme se na malé skupinky s podobnou výkonností, které si navzájem na překážkách pomáhaly a motivovaly se. Ty vysmáté tváře v cíli v modrých tričkách s logem lodičky, ty byly tou největší odměnou. A díky tvrdým tréninkům (těžce na cvičišti, lehce na bojišti) měla většina z nás chuť si tu trasu dát ještě jednou celou znovu :-)

Ve výsledku jsme byly 73. skupina ze 110 a naše nejrychlejší dračice byla 30. ze všech žen!

Celé ty měsíce byly pro mě úžasnou trenérskou zkušeností. Holky byly skvělé a vznikla super parta. Některé to tak chytlo, že už se hlásí na další závody a ptají se mě neustále dokola, kdy dáme další akci :D